Krátká historie značky Marcos
Automobily MARCOS mají svůj název odvozený od jmen zakladatelů firmy, Jema Marshe a Franka Costina. Costin získal zkušenosti v leteckém průmyslu a aplikoval je na lehké a tuhé stavbě podvozku a aerodynamice laminátové karosérie. Tyto vlastnosti vedly k nezaměnitelné podobě vozů MARCOS, vozů s rodokmenem. U "Marcosů" stavěli automobily s dřevěným rámem a sklolaminátovou karosérií s velkým úspěchem. Přitom byly stále inovovány, až k vozům nedávné minulosti, MARCOS Mantarey, Mantis, LM 600 a současnému TSO. Firma byla založena v roce 1959. První vozy nevynikaly krásou, ale hned zpočátku vykazovaly bezvadné jízdní vlastnosti. Prvními významními zákazníky byly Jackie Stewart, Derek Bell, Jackie Oliver a Jonathan Wanderer. V roce 1963 byl představen MARCOS 1800, nový typ s úhlednou laminátovou karosérií a s rámem vyrobeným z tvrdého dřeva. Tento typ se stal na dlouhou dobu základem výrobního programu této malé firmy. V r. 1969 byl zkonstruován nový ocelový rám z čtyřhranných profilů, používaný u vozů MARCOS dodnes.
Marcos 1800
Ani Marcosu se nevyhnuly ekonomické problémy. Pod vlivem obchodního úspěchu se ve vedení firmy rozhodli přestěhovat výrobu z Bradford na Avon Street ve Wiltshire do nového závodu ve Westbury. Předpokládaný odbyt však nenastal a firma byla v r. 1972 uzavřena. Jem Marsh pak vyráběl náhradní díly a prováděl opravy existujících vozů. Výroba vozů byla obnovena v roce 1982 typem MARCOS 3-Litre. V historii firmy po r. 1984 hrál významnou roli motor Rover V8-3.5 až 5.0 litru. Byla jím vybavena většina typů tohoto období až do r. 2001. Od r. 1997 byl do typu MANTIS montován americký Ford V8-4.6 litru, 4xOHC. Nejnovější model TSO používá motor Chevrolet Corvette V8-5.7 až 6.0 litru.
Marcos 3-Litre
MARCOS je jeden z posledních nezávislých britských výrobců sportovních vozů. Tato věta platila bohužel jen do roku 2007, kdy firma musela z finančních důvodů už po druhé zavřít brány.
Zdroj: Marcos Heritage Spares Ltd.